HSB ny Teknisk Förvaltare av vår ’Drift’ med början 1 Nov, 2021. Ny ’Felanmälan’.

Skulle någonting akut inträffa under jourtid helgen 30-31 Oktober – kontakta styrelsen via mailformuläret på hemsidan. F.o.m. 1 November görs felanmälan via HSB.

Vi tackar avgående förvaltare Arne än en gång för hans trevliga 8 år hos oss och välkomnar nya förvaltaren HSB.

Tänk på att HSB alltid kräver att man skapat ett ärende via felanmälan – i annat fall kan HSB inte komma och hjälpa. Iom ärendet skapas, skapas en arbetsorder, vilken är grundläggande för att Tekniska Förvaltaren skall aktiveras. Utan felanmälan – ingen aktivering av förvaltaren. Boende får, under inga omständigheter, försöka engagera förvaltaren i ett oanmält ärende, när man ser honom på området. Tekniske Förvaltaren kommer ta ärenden i sin prioritetsordning, utifrån de befintliga ärenden som blivit felanmälda.

Ibland kan det kännas tryggt och lätt att låta Vaktmästaren, man redan känner till på området, byta ut sin kran eller vad det är man vill ha gjort i egna bostadsrätten. Ett tips är att man kan använda HSB Teknisk Förvaltning för allehanda små renoveringsprojekt. HSB tillhandahåller en prislista med fasta priser för olika typer av arbeten/material. De lösningar som erbjuds är standardiserade av HSB och tillmötesgår dom flesta. Dock med begränsning att HSB inte använder material från den boende i projekten.

Tänk på att vid utryckning på jourtid (utanför kontorstid och helger, röda dagar), och det uppdagas att problemen gäller något som är bostadsrättsinnehavarens ansvar, får den boende själv stå för den dyra utryckningskostnaden.