Föreningens ekonomiska förvaltare, Rådrum, lanserar under hösten en ny plattform med efterfrågade funktioner, flera förbättringar och förenklingar för både oss i styrelsen och er medlemmar.
Nytt bankgironummer
Vi vill uppmärksamma er på att bostadsrättsföreningen från och med avin för oktober har ett nytt bankgironummer och det är därför viktigt att du betalar in avgiften/hyran på det bankgironummer som finns angivet på avin. Om du brukar få månadsavier så kommer aviseringen från och med oktober ske månadsvis (dvs avierna för oktober kommer att skickas ut i september, avierna för november skickas ut i oktober osv). Om du brukar få en kvartalsavi så kommer du att få det även fortsättningsvis.
Betalning med autogiro
Du som har autogirodragning av avgiften/hyran sedan tidigare behöver avsluta den befintliga dragningen genom att kontakta din bank. Den första avin som skickas till er kommer att vara en vanlig avi som behöver betalas manuellt.
Alternativa aviserings- och betalningssätt
Avin för oktobers avgift/hyra kommer att vara en pappersfaktura som betalas manuellt. Därefter finns möjlighet att välja att få avierna via:
- e-post
- e-faktura
- pappersfaktura
- autogiro
Uppgift om hur aviseringssätt ändras kommer att finnas på avin som skickas ut i mitten på september.
För frågor gällande din avi/betalning kan du kontakta Rådrum på följande sätt:
E-post: info@radrum.se
Telefon: 08-34 30 13, vardagar 09.00 – 12.00
Uppdatering 2019-09-26: Rådrum har bytt namn till Nabo, se uppdaterade kontaktuppgifter under sidan Kontakt.
Vänliga hälsningar
Styrelsen